tisdag 17 mars 2009

I also have a dream - to be...

"If you hear a voice within you say, 'You are not a painter,' then by all means paint…and that voice will be silenced." — Vincent Van Gogh

Så som jag har uppfattat det, har alla historiska, framgångsrika människor gjort sakerna på deras sätt och därför klarat sig så bra i just det de gjorde. Jag tror att alla människor har någon slags gåva för något. Något som du har potentialen att bli bäst på. Jag har olika drömmar och det är väl det svåraste med mig. Jag vill så mycket ibland att det oftast slutar med att jag inte får så mycket gjort alls. Jag slits mellan drömmarna och vad jag helst vill göra först osv... Jag är glad att jag satt igång med min blogg till en början. Jag skriver oftast dagligen men minst ett par gången i veckan! Mitt nästa mål är förmodligen att skaffa mig jobb... Wiieee, not. Saken är den att jag vet att jag kan attrahera mig mitt drömjobb men det känns sååå långt borta. Jag har sett andra människor uppleva olika slags mirakel och det finns vetenskapliga förklaringar till det. Jag ska under dagen prioritera det. Fakta om mirakel och skriva det i bloggen för det går ihop med min anledning till att inte vara förtjust i internationella kvinnodagen.

Jag måste erkänna, jag vill må bättre och bättre. Jag känner en glad och pirrande känsla i kroppen som säger mig att något bra komemr hända. Jag ska hålla kvar vid den känslan under dagen och hålla mig medveten om min omgivning och mig själv under dagen. Mitt glada humör kommer bjuda in en trevlig eller flera trevliga överraskningar =)

Jag skriver lite i form av önskningar. Det är vad man kallar Declarations. Man uttalar sig om vad man vill/hoppas/tror ska hända/vara ens sanning. Upprepning fungerar bra också.

Mer om detta kan ni läsa om ni letar upp tex: Louise Hay på google eller mantran eller böner, de är i princip samma sak. Ja, förutom Louise Hay som är en person hehe =P

Ha en riktigt skön dag med tankar som värmer hjärtat. Man kan bl.a. njuta av drömmar även om de inte kommit att bli din verklighet, än =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade