onsdag 18 mars 2009

Dr. Wayne Dyer, The Father of Inspiration


"Doing what you love is the cornerstone of having abundance in your life." Wayne Dyer



Därför ska jag sätta igång och skriva tre sample articles idag, välja vad de ska handlam och starta på dem. Klockan 20:00 ska jag ringa till min systers man och rapportera =)

Han är ett riktigt bra stöd, han har lyssnat (intensivt) på videos om the mindset of a millionaire (ex: financial blueprint, tänka som en rik osv.) och jag tror att det gav honom en massa energi och inspiration. Som tur är så sprider han det och jag blir inspirerad av att se honom inspirerad!




"Everything you are against weakens you. Everything you are for empowers you." Wayne Dyer


Detta är anledningen till att jag inte tror på en internationell kvinnodag. Det uppmärksammar orättvisorna och annat som försvagar "oss" ytterligare. Allt går ihop om man kollar på en människa som gör det bästa de någonsin kunnat göra, en som lever sitt bästa liv. Tiger Woods, han hade säkerligen kunnat ha 1000 saker att klga på genom sin karriär. Orättvisor osv, but what doesn't kill you makes you stronger, right? Därför tycker jag att vi som kvinnor (och alla andra människor i olika fack, minoriteter etc.) ska vara tacksamma för hur världen ser ut idag och istället fö att se begränsningarna kan man se möjligheterna. Alla kvinnor tjänar som sagt kanske inte lika mycket eller mer än männen på hennes arbete, men VAR ENDA EN kvinna har SAMMA möjlighet att bli en multi-miljonär som Bill Gates har haft. Han gjorde det! Han satt nog inte hemma och täkte på orättvisor, utan tog saken i egna händer och skapade sin veklighet. Genom att vara så pass fokuserad på det han ville åstadkomma kunde inte hans liv sett annorlunda ut. Han tog sin tid och energi och investerade i sig själv. Han hade kunnat ta ett jobb på McDonald's och klaga över att livet är svårt när man är ung, men... He did it his way!




"It makes no sense to worry about things you have no control over because there's nothing you can do about them, and why worry about things you do control? The activity of worrying keeps you immobilized." Wayne Dyer



Yes, det är dags för mig att sluta fega. Tjänar inget på det, förutom bekvämlighet. Och att vara bekväm är motsatsen till att växa, till att vara på väg någonstans. Bekvämlighet är inte det jag strävar efter.



"Loving people live in a loving world. Hostile people live in a hostile world. Same world." Wayne Dyer



Detta är anledningen till att jag startade min blogg. Jag vill uppmärksamma den svenska befolkningen om att tänkandet är en viktig del om inte den viktigaste delen av våra liv. Vi har en otrolig makt över våra tankar och kan skapa helt fantastiska saker, men utan kunskapen om vår makt, hur ska vi agera på bästa sätt? Harry Potter kunde inte rädda liv innan han lärde sig om sina krafter och jag tycker det är dags för oss också.


Dina tankar om ditt jobb, människor och om dig själv är basen till hur du upplever det. Dina fördömande tankar sätter ettiketter på exempelvis händelser innan de sker och då är d mer mottaglig för det. Man kan säga att vi planerar hela vårt liv utan att veta hur.


Exempel: Jag ska hålla ett tal imorgon och jag känner mig nervös. Jag hoppas verkligen inte att jag glömmer bort vad jag ska tala om och jag hoppas verkligen inte att jag ramlar. Tänk om folk tycker jag är tråkig osv...


Denna typen av tänkande sätter igång en oro i kroppen, kroppens reaktion blir mer oro. Dina tankar sätter igång en kedjereaktion och helt plötsligt sitter du och planerar allt som du INTE vill ska hända, vilket gör dig mer mottaglig för just det. Om du istället försöker komma på någon gång då du haft den känslan du söker inför talet. Minns hur det var, hur du kände dig. Det kanske var när du gick ner till Konsum för att byta ut en gammal vara, eller när du gjorde det du gjorde på jobbet så bra. När man plockar ner egna minnen och väljer sina tankar så sätter även de igång en kedjereaktion. Hur pass mycket eller snabbt det går har med din hjärna att göra. Vad är du van vid? Brukar du tänka negativt så behövs mer ansträngning än om du vanligtvis är en glad människa med positiv inställning.
Därför är det suveränt att starta dagen meden tacksamhetslista. Du väljer hur din dag börjar och det lilla sätter igång en kedjeraktion =) Sen kan man förstärka känslan under dagen genom små "påfyllningar". Kan vara meditation, dagbok eller att göra något man älskar!
Det kallas för olika saker. The flow, the zone, in alignment, call it what you wanna call it. När allt går ens håll och ingenting görs med ansträngning, då man är sitt bästa jag. Man glömmer bort tiden och "fastnar" i något man älskar. Det är det enda jag strävar efter!





1 kommentar:

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade