söndag 8 mars 2009

Den lilla byn i Malmö - Lindängen


Lindängen kallas allt i Området =) Det är Vårsången, Kastanjegården, Almvik och Högaholm. Ja, och Lindängen såklart! Jag kommer inte härifrån men har varit en av by-borna i snart 6 år. Det är en underlig gemenskap här. Alla känner alla och allt om alla. Det skvallras något så otroligt och det sprider sig snabbare än eld i sommar-Portugal. Men det är kul här. På något sätt, hahaha. Alla har på något sätt blivit accepterade, exakt som de är. Det finns riktiga karaktärer här. Jag kan beskriva en viss människa med ett par ord och jag tror att alla hade vetat vem jag menade hehe...

Om jag skriver en lång Brud så fattar man nog vem jag menar hehe
Om jag skriver den lilla mannen haha så fattar nog alla...
Skriver jag busen i Fosie så kan det vara 2 hehe men d finns lilla buse och stora buse =P
Om jag skriver den lilla killen som känner alla och deras hundar...?
Han som alltid verkar speedad..? (Kan vara ett par stycken)
Han som alltid ger oss alla maten men som snålar hahahah

Hehe detta var roligt =)

Undrar hur jag hade beskrivit mig själv om jag inte känt mig. Hon lilla med alla hundar? Hon lilla som skriker? Hon lilla är jag säker på men inte resten...

Du, ja, just du.. Hur hade du beskrivit mig?

Många Pussar och ett par kramar! Idag är jag lycklig och det började med en buse i affären som sa att han läste min blogg! =D

3 kommentarer:

  1. HEJ!!! Detta är det bästa jag läst på hela din blogg o skratta lite när jag läste det.Antar o hoppas att jag är en av busarna men är inte säker på att du menar mig,för du känner mig nog inte som en buse fast många andra gör nog det. men om jag ska vara ärlig så gillar jag att vara en buse till o från..:) En LÄ Member...

    SvaraRadera
  2. haha du jag skulle nog kallat dig för hon lilla med det temperamentet..//din kära syster

    SvaraRadera
  3. Heeej!!! Jag tänkte det, ni två (och troligen alla andra) gillar nog lute roligare läsning.. Och eftersom jag är en rolig typ så funkar det ju bra =P=P Busarna e de 2 bröderna i Fosie Livs, nämner inga namn....

    Och ja, jag tänkte hon lilla arga men så vill jag ju inte vara hehe jag vill vara hon Glada =)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade