torsdag 5 februari 2009

Saker som gör mig gladare

Vissa dagar är jag lite orolig över något trams och då brukar jag tänka på saker som gör mig glad. Det kan vara en låt, en kompis eller något som någon sagt. Jag smakar på tankarna och låter mig njutas av dem. När man tänker en tanke och föreställer sig det så reagerar hjärnan på samma sätt som om det vore i verklighet. Så att träffa någon man gillar för att bli glad kan man göra men det räcker med att tänka på personen för de fysiska effekterna. Samma sak gäller allt, det beror på hur väl man kan leva sig in i situationen också men när man övar blir man alltid bättre! Det kallas för övrigt i min New Age värld för visualisering eller visualisation. Det är en sorts övning samtidigt som det är en naturlig grej vi gjort sedan vi var små, det kallades då för fantasi hehe eller fantisera och jag minns att många gillade att göra det minst lika mycket (om inte mer ibland) än att göra det IRL.

SAKER SOM GÖR MIG GLADARE:
*Lil' Wayne
*Min Facebook
*YouTube
*Mina vänner
*Min syster och hennes familj
*Andra människor haha
*Gym Class Heroes- Cupids chokehold
***Nina Simone överhuvudtaget***
*I aint got no... I got life - Nina Simone
*I Put a Spell on You - Nina Simone


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade