måndag 9 februari 2009

Alla vägar leder till Rom


Vilken väg? Vad spelar det för roll, bara vi kommer fram!


Jag har läst flera berättelser om människor som botat sig själva utan läkare eller mediciner. De gör det med tankens kraft och med tron på, eller instinkten att de kan göra det. På en reklam här på Min Blogg (det är så roligt att säga/skriva det hihi) läste jag något om Thetahealing och the secret och eftersom det verkar så typiskt mig så var jag tvungen att klicka och plingelipling där var något perfekt för min blogg, vilket SAMMANTRÄFFANDE eller vad sägs? Oj, nu skulle jag kopiera den delen av texten som först lockade mitt intresse men så såg jag en annan del som intresserade mig djupare... Först kommer det jag initially tyckte skulle passa bloggen:

"Vianna Stibal är kvinnan bakom Thetahealing, och hon kanaliserade metoden när hon fick cancer i benet. Hon såg på bara ett ögonblick hur hennes ben gick från sjukt till helt friskt och förstod då att hon hittat en metod som fungerar. Grunden i den är att förstå att man med tankens kraft kan uträtta vad som helst, till och med ta bort blockeringar och därmed ge en annan människa möjlighet att hela sig själv.

Tanken/sinnet är den mest kraftfulla delen av dig. Varje ögonblick av varje dag skapar du med ditt sinne det liv du upplever. De flesta människor skapar dock omedvetet sina liv. Nyckeln är att lära sig att skapa sitt liv medvetet! Eftersom vi vet att det vi fokuserar på i våra liv växer, så hjälper det att ta bort begränsningar och rädslor för att vi ska se att livet förändras. "

Det är detta jag snackar om!!! I detta fallet är det via ThetaHealing som de erbjuder människor ett sätt att förbättra livet, men om det är via ThetaHealing eller meditation eller dagboksskrivning eller via böner eller via mantran eller VAD-SOM-HELST-SOM-LEDER-TILL-EN-VÄLKOMMEN-FÖRÄNDRING spelar inte någon större roll. Det är resultatet, slutdestinantionen, Målet som är det viktiga. Alla vägar leder till Rom och beroende på vilka vägar man väljer får man olika erfarenheter men vi kommer fram.

I historierna jag läst om olika människor som lyckats bli friska från exempelvis cancer så har alla gjort det på sitt egna sätt och sedan arbetat med att lära ut Sitt Sätt. De kom på ett recept som de nu vill dela med sig till andra i liknande situationer. Vissa har blivit friska genom att tänka att de var friska. Alla har gjort förändringar i sitt liv och i sitt tänkande. EN väldigt inspirerande historia kan man följa i filmen/dokumentären Crazy, Sexy Cancer där man får följa en ung tjej med en riktigt ovanlig och livsfarlig typ av cancer och en ovanlig livsglädje och stark vilja!

Man kan bli frisk med hjälp av olika metoder, det viktiga är att de fungerar och att många människor blivit friska. Alla vägar leder till Rom...


Och fastän att jag tappat tråden som Vanligt, så är den här nere.. Hehe Den ursprungliga texten som jag skulle kopiera.


Sen den delen som berörde mig på djupet...

"Har du separerat/skilt dig men ännu inte känner dig fri från din ex-partner kan vi göra en energiskilsmässa mellan dig och partnern. Det är nämligen så att när man lever nära tillsammans så kan man bilda energiband som också måste lossas, även om den fysiska skilsmässan har skett. Detta gör att du känner dig mentalt fri från ditt före detta förhållande."

Men jag undrar om det med energibandet stämmer eller om det bara är ett sätt att förklara känslorna som uppstår och all förvirring... Kan inte samma sak kallas för vana? Är det en annan bild bara eller hur ligger det till?


Om den kopierade texten om ThetaHealing intresserat dig så kan du läsa mer på deras hemsida. Klicka bara på länken som följer:
Infinitepotential.se

3 kommentarer:

  1. du spiller ingen tid på nätet ser jag ;) intressanta tankar :)

    /kram/Purseee

    SvaraRadera
  2. hej jätte fina bilder har du.Älskar verkligen din blogg den är helt underbar och dina tankar är så djupa tankar.

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha mina änglar för era snälla, krystade kommentarer hahah I LOVE IT!! och just ni 2 e lika roliga =)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade