måndag 9 februari 2009

Dagens Ord




Om du inte lagt märke till det förut så har jag en gadget här till höger med ett nytt ord på italienska varje dag. Man kan lyssna på det och eftersom jag velat lära mig italienska sedan jag läst (oj, jag menar lyssnat på) Eat, Pray, Love med Elizabeth Gilbert så vet jag att detta är något jag manifesterat, dvs. attraherat det till mig =) Eller det är så mina tankar fungerar nu. När något "råkar hända" i mitt liv eller när ett roligt sammanträffande sker så funderar jag på vilket sätt jag kan ha skapat det. En av våra stora Inspiratörer (hehe-hihi) Dr. Wayne Dyer talar om det engelska ordet coincidence. Ursprunget kommer från den matematiska termen co-incide, när två vinklar passar varandra perfekt. Inte att de råkar passa varandra, utan de är en perfekt matchning. Han menar på att våra sammanträffanden inte heller är något som råkat hända utan är lika perfekta för dig, dina tankar och ditt liv. Jag vet att jag kan få en kompis att ringa mig genom att tänka på denne. Först när jag såg filmen The Secret så började jag exprimentera med mina tankar för att se vad jag kunde manifestera. Rättare sagt det var efter att jag gick med i gruppen the 100 Day Reality Challenge som jag började läsa om andra människors intentioner (önskningar) och manifestationer (önskningar som visar sig i din verkligheten). Det var drömjobb och kärlek och pengar. Och det var då jag började undrade hur dessa människor gjorde det, så jag följde deras videosar eller bloggar eller båda och snackade med folk och frågade. Alla undrar hur man gör när det går bra för nån och alla i gruppen delar gärna med sig av sina framgångar på alla möjliga vis. Iallafall, nu börjar jag komma bort mig i min kärlek för den gruppen haha. I och med att jag läste en massa om hur man gör så började jag testa det i och vissa saker har jag väldigt lätt att manifestera och andra saker har jag det inte lika lätt med haha. Pengar är det som det inte går så lätt för men jag klagar absolut inte eftersom jag blivit mycket duktigare på det den sista tiden. Mycket, mycket duktigare!! Jag är duktig på att manifestera saker som:

* telefonsamtal/sms från den kompis jag tänker på
* fjädrar på marken
* att inte stöta på någon när jag är ute med hundarna (och vill ha dem lösa)
* att något spontant inträffar
* att träffa på folk jag inte vill träffa (detta måste det bli ändring på för jag vet aldrig vem personen är förrän han/hon dyker upp och jag har det Oftast på känn)

Sen finns det saker jag vill bli bättre på att manifestera. Jag hade kunnat säga att det finns saker som jag är dålig på att manifestera och lista vilka de är men eftersom jag tror att positivitet leder till större, bättre, snabbare, mer effektiv och mer långsiktig förändring så tänker jag lista det jag vill bli bättre på och vad jag vill att slutresultatet blir eftersom enligt min tro (vilket jag kommer backa upp imorgon med experternas uttalande) att om man själv vet målet eller slutdestinatinen så visar universum dig vägen. Att livet är ungefär som att köra på motorvägen på natten. Du ser bara det ljus som bilen visar, det kan vara 100 meter åt gången men du kommer fram hela vägen. Bara du tror att du gör det. Tänk om man hade stannat bilen hela tiden och hoppat ut och gått en bit fram bara för att se om det verkligen fanns mark att köra på där framme. Man hade tappat lusten och sen hade man kanske inte trott på att det gick att köra och man hade kanske gett upp. Bara för att man inte hade tillit. Jag tror att ju mer jag släpper taget om mina hämningar så kan jag leva med tron om att allt går exakt som jag vill och därför även få det exakt som jag vill. Jag tror att det finns ett recept eller en väg till det och det är egentligen det alla i gruppen the 100 Day Reality Challenge försöker ta reda på. Kanske inte i mina ord men alla letar efter ett sätt som fungerar och med min blogg hoppas jag kunna hålla reda på allt som jag kommer fram till. Vad som fungerar bra och vad som jag inte rekomenderar haha fast fokus kommer ligga på det som jag tror andra också kan ha nytta av. Jag vill dela med mig av mina framgångar och min glädje. Jag vill dela med mig av min energi och den lilla kunskapen jag har så att så många som möjligt kan ha samma nytta av det som jag har. Jag vill utbyta tankar och kunskap och erfarenheter från alla möjliga människor och jag tror att en blogg är ett perfekt medel för det!
Iallafall......... Nu kom jag bort mig igen haha, ha! Jag ska lista vad jag vill bli bättre på att manifestera och hur jag vill att det ska se ut när jag blivit bättre:

* Manifestera pengar (mer än hundra kronor) samma dag
* Eget företag
* Känna att svartsjuka inte är ett problem
* Meditera varje dag

Det behöver inte vara objekt som man vill manifestera. Jag är ju duktig på telefonsamtal och annat men kan inte kontrollera min svartsjuka. Ibland kan verkligheten slå mig som en tanke eller så leder något mig till tex en text, på internet eller i en bok, som får mig att förstå mitt fel och som får mig att gå vidare på ett bra, hälsosamt sätt med ett nytt sätt att tänka.
Innan brukade jag tro att om man inte stod för sina åsikter så hade man inget att stå för alls. Nu tror jag att man kan stå för allt utom sina åsikter haha. Sålänge det bara är en åsikt och inte en insikt så kan man väl inte stå för det? Vi ändras varje dag, psykiskt och fysiskt och varje dag har vi en chans att bli nya människor. Vi kan välja i vilken riktning vi vill utvecklas. Varje dag dör dina celler och nya föds. I och med det innebär det att våra sjukdomar eller annat som sparas i cellminnet kan dö ut med cellen. Men kan vi ändra på våra liv och ge näring åt de friska cellerna och utveckla en ny typ av cell-generation?

Dagens Ord - Complimenti - Congratulations

Grattis till alla som kommit på receptet till ett njutbart och avslappnat sätt att leva och jag är otroligt tacksam för alla de som delar med sig. Jag är SÅ HIMLANS TACKSAM över de som lever för att lära och inspirera andra människor. Det är definitivt ett sånt jobb jag MÅSTE ha. Jag kan inte föreställa mig något annat och därför vet jag att det är så jag kommer att jobba =) Det ska jag tom. deklarera här och nu och därför göra min intention större hehe (ni kommer in i det också om ni följer bloggen)

* Jag jobbar på ett sätt som lär och inspirerar många andra människor och jag gör det med passion, kärlek och glädje! (Man måste, dvs bör, sätta en tidsgräns på sin intention) Och detta är innan sommarens slut år 2009.

Det är alltid tidsgränsen som får det att pirra i magen. Att jag kommer att jobba som jag föreställer känns som en självklarhet men tidgränsen får mig alltid att tvivla lite men det är jag själv som bestämmer mig för den och jag skulle aldrig sätta en gräns jag inte trodde på. Jag vill sätta den tillräckligt nära för att hålla målet i sikte och tillräckligt långt bort för att se tydliga tecken på vägen och bygga upp mitt förtroende och för att bättre kunna "lyssna" på mina instinker angående detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade