tisdag 3 februari 2009

DET NYA LIVET

Idag är en nystart... Mitt nya liv startar NU och jag ska för första gången inte berätta vad jag ska göra utan hålla mig till det som skett. Jag ska bara prata om det jag redan gjort. Jag har börjat med "the 15 minute miracle method" det går ut på att man i 30 dagar ska starta dagen med att skriva 2 listor. I den första ska man lista 10 saker som man är tacksam för i nuläget och i den andra ska man lista 10 saker man vill vara tacksam för, dvs nägot man önskar sig. Jag förklara inget utdraget eftersom det redna finns så bra instruktionsvideos på youtube. Men jag kan säga att det har haft en riktigt rolig och bra påverkan på mig. Jag tänker mer tacksamhet och känner det. Det är det viktigaste, att känna tacksamheten. Många spirituella ledare eller lärare påstår att tacksamhet är det starkaste kraften vi har. Att vi genom tacksamhet kan ha allt vi någonsin önskat. jag struntar i att gå in på det utan förklarar vidare nån annan gång men som sagt om det är något som Du är nyfiken på så finns det mycket info om det på nätet. Man kan söka på google med sökord: the power of gratitude eller benefits of gratitude.

Här är lite citat som jag hittat på google:

"You simply will not be the same person two months from now after consciously giving thanks each day for the abundance that exists in your life. And you will have set in motion an ancient spiritual law: the more you have and are grateful for, the more will be given you." --Sarah Ban Breathnach

"If you concentrate on finding whatever is good in every situation, you will discover that your life will suddenly be filled with gratitude, a feeling that nurtures the soul."--Rabbi Harold Kushner

Jag kan säga att jag själv upplevt förändring pga av tacksamhet. Vi har så mycket i livet som vi tar för givet, vi är som bortskämda barn livet ut ibland. Förväntar sig allt utifrån. Jag talar för mig själv, haha. Jag har surat i år och undrat varför jag inte får allt jag vill ha utan att en sekund tänka på vad jag gör, vad jag ger. Jag vet att allt som jag gör mot andra gör jag mot mig själv och att förändringen man vill se alltid måste börja med en själv. Därför kan jag inte vara den bortskämda, olyckliga, krävande Nataly jag tidigare varit. Jag är skyldig mig själv, mitt liv, min framtid och omgivning tacksamhet och glädje. Allt positivt går hand i hand och allt negativt också... För att få in mer glädje måste jag börja med att sända ut glädje och det gör jag genom att vara tacksam över allt det befintliga i mitt liv.

Idag är jag på dag 1 igen och det känns osäkert. Men jag är tacksam över att ha träffat Jenni och hennes/dina ord spelas upp i min hjärna. Jag är skyldig mig själv en chans. Jag är redo för en förändring och det nu!

Tack Gud/Universum/EnergiKällan för att jag får uppleva och älska... Livet är härligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade