onsdag 11 februari 2009

100 saker att uppskatta/vara tacksam för Just Nu




Om man inte kan uppskatta det man redan har kommer man inte uppskatta/bli nöjd med det man får... Man kan lära sig att uppskatta bättre och mer. Man kan se det som en konst och träning ger färdighet. Jag märkte att jag behöver träna på detta för det borde gå på max 30 min tycker jag =) För att jag ska känna mig som en människa med färdigheter i konsten: tacksamhet hahaha (BTW, det tog mig timmar att skriva färdigt listan)



What I am Grateful for


Gratitude lists, 20 in each








Filmer/Movies:


1* The Green Mile


2* Jalla, Jalla


3* RocknRolla


4* Crash


5* The Shawshank Redemption


6* The Colour Purple


7* Mona Lisa Smile


8* Kung Fu Panda


9* Grease


10* Step Up The Streets


11* Role Models


12* Super Bad


13* Knocked Up


14* Shaun of the Dead


15* Mio min Mio


16* YesMan


17* Guess Who


18* Welcome Home, Roscoe Jenkins


19* The Pursuit of Happyness


20* Bad Boys












Artister, Grupper/Artists, Groups:


1* Amy Winehouse


2* Lazee (Malmö)


3* Nas


4* Gabriel o pencador (Brazil)


5* Jay-Z


6* Daft Punk


7* Linkin Park


8* Vivaldi


9* Spice Girls haha


10* Michael Jackson


11* Bone Thugs n Harmony


12* Nina Simone


13* Lady GaGa


14* Katy Perry


15* hchsknights08 (on youtube) Alyssa Bernal


16* M.O.P


17* Mobb Deep


18* 2Pac


19* Leona Lewis


20* Ray Charles












Låtar/Songs:


1*New Soul


2*I put a Spell on you


3*Grandmas hands


4*Sweet about me


5*Love Song


6*Everybody hurts


7*Lollipop (2 stycken :))


8* Me Gustas Tu


9* Feeling Good


10* Du Måste Finnas


11* Gabriellas Sång


12* Smile


13* Sway


14* What a Wonderful World


15* If You Got the Money


16* Dance Wiv Me


17* Måndagsbarn


18* Mr Cool


19* 1990-nånting


20* Intoxication












Ätbart/Eatable:


1* Ribz


2* Ice Cream


3* Cheesecake


4* Mango


*5 Sallad


6* Fiskgratäng (don't know the english word)


7* Sandwich


8* Bananas


9* Äppelpaj/ Apple pie


10* Broccolipaj med ost/ Broccoli pie w/ cheese


11* Hamburger


12* Kokad kondenserad mjölk/ Boiled condensed milk (called Manjar in Chile)


13* Apelsinmarmelad/ Orange marmalade


14* Feijoada, Brazilian black bean dish / Brasiliansk böngryta


15* Churros (Portuguese? Desert)


16* Baba de Camelo (Potuguese Desert)


17* Rabo de tatu/ Pingo de leite (Braszilian candy)


18* Pacoca (Brazilian candy)


19* Churrasco (Brazilian BBQ)


20* Avocado














Ställen/Places to be:


1* Lissabon/ Lisbon


2* Malmö/ Malmoe


3* Rio de Janeiro


4* Colombo Shopping Mall in Lisbon


5* Sängen/ The bed


6* Havet/ The ocean


7*Praia Verde, Algarve, Portugal


8* Fatima, Portugal


9* Pildammsparken, Malmö


10* Copa Cabana, Rio de Janeiro


11* Lazer Dome


12* Tivoli in Copenhagen


13* Min (Baba) farmors hus/ Grandma Babas house


14* Strand/ Praia de Santa Cruz, Portugal


15* Feira Hippie / The Hippie Fair / Hippie Marknaden, Rio de Janeiro


16* Police, Poland


17*Prague, the Czech Republic


18* Göteborg, Sweden


19* Liseberg, Gothenburg/Göteborg


20*Biblioteket / The library












Som ni ser är listorna tokiga med oordning på kategorier i kategorierna men det är inte alls vad det handlar om. Känslan jag får när jag tänker och minns det jag skriver om, är vad det hela handlar om. Simpelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade