fredag 6 februari 2009

The Law of Attraction / Attraktionslagen


I min new age-tro haha så finns det olika universella lagar som vi alla lever under. Precis som gravitationslagen så finns det andra lagar som ingen undgår. En av de är attraktionslagen. Det finns många experter inom ämnet och trots att principen alltid varit känd så blev denna ettikett mest känd efter filmen the Secret, 2006 som mest handlar om just, the Law of Attraction och hur man bäst lever med hjälp av lagen.
Filmens hemsida

The Law of Attraction innebär att allt du gör nu påverkar det du upplever sen. Allt vi tänker, säger eller gör påverkar det vi får i våra liv.

* Lika attraherar lika
Om du är tacksam över det du har i ditt liv så får du mer att vara tacksam för.
Om du är ledsen över det du har i ditt liv så får du emr att vara ledsen över.
*Allt i ditt liv har du attraherat
Om du tänker på en grej och önskar att det händer ELLER inte händer så attraherar du det. Vissa människor är så fokuserade på saker eller upplevelser de vill ha att det vore svårt för dem att inte få allt... Andra är så fokuserade på det de inte vill ha och sitter sen och gnäller och pratar om varför deras liv är som det är och skapar ännu fler likande situationer för framtiden...

Med kunskapen om denna lag har många människor beslutat sig att testa det i sina liv för att se om de klarar av att uppnå mål eller kan manifestera (attrahera in i sitt liv) något objekt. Exempel: ett nytt hus, gå ner i vikt, en resa, nytt jobb, pojkvän/flickvän etc...
Jag har sagt det innan och jag säger det igen det finns SÅ mycket information om detta på nätet så jag tycker att det bästa jag kan göra är att länka till de sidor som jag ofta använder och som jag tycker är bäst. Jag tycker att filmen the Secret är ett jättebra sätt att börja. De (ett gäng experter) förklarar alla principer med lagen, ger olika expemel på hur det kan se ut och lär ut olika sätt att tillämpa det i livet.

YouTube finns många bra videos om the Law of Attraction och där finns även en grupp som heter The 100 Day Reality Challenge som startades av 3 tjejer, Lilou Mace, Sandy Grason och Laura Duksta. Efter att de sett filmen the Secret tänkte de på hur det skulle vara att tillämpa metoderna i deras liv i 100 dagar. De skulle sätta upp mål och se hur det gått med de efter utmaningen var över. Lilou är den mest populära och aktiva av dem och hon är nu på säsong 11, alltså håller hon på med sina 1000+100 dagar nu =) Det går väldigt bra för henne och hon är ett bra exempel på hur man kan leva med laven "vid sin sida" haha. Jag kan förstå att detta låter som trams, nonsens och att man kan uppfatta mig som lite blåst som tror på detta. Men det finns en mycket djupare vetenskaplig förklaring som jag inte ger mig in på idag.

Länkar:

Hemsidan till the 100 Day Reality Challenge


De första 20 minuterna av filmen The Secret på YouTube

Man kan se videosar av Lilou, Sandy och Laura på YouTube också där de förklarar allt om hur gruppen fungerar och mycket annan info om the Law of Attraction och hur man kan använda den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade