torsdag 17 september 2009

Kul med blogg igen


Taget den 13e september


Det är roligt att blogga!
Jag vet inte ens varför men det är skönt att skriva av sig och skönt att hålla kontakt med människor på ett annorlunda sätt, sen är läsare och kommentarer ett JÄTTEPLUS!!

Till J:
Det värmer mitt hjärta att du fortfarande läser min blogg och jag känner lite skuldkänslor över att du inte fått så mycket att läsa... Lycka till på dina resterande 99 dagar i graviditeten =D
Och tack för att du tror på mig!

Till Sandra:
Tack för din söta kommentar och även du tror på mig, så tack så mycket!!

Eftersom jag rökt cannabis (hasch) i många år så är jag i en speciell grupp på mödravården. Ambulatoriet heter det. Först kände jag mig kränkt eftersom jag inte ville placeras i ett speciellt fack baserat på saker jag gjort innan, men nu känns det väldigt skönt av olika anledningar.
1- Jag kan vara hur öppen jag vill och inte hålla något hemligt (vilket jag gärna inte gör).
2- Jag har hur mycket tid med min barnmorska som helst, hon kan tex följa med mig till olika saker som ultraljud och möten med soc och ja, en massa. OM jag vill...
3- Hon ska presentera mig för någon som ska försöka hjälpa mig med lägenhet! (Detta är min favoritdel)

Jag kommer antagligen inte be henne följa med mig någonstans men jag tackar inte nej för jag vet inte än om det skulle komma någon dag då jag skulle vilja det. Sen berättade hon också att hon har massa bebiskläder som hon ska ge bort. Jag vet inte om det är nya kläder men jag tror det. Det tråkiga är att jag tror att jag har en pojke i magen och hon sa att nästan alla hennes "tösen" har haft pojkar så hon har nästan bara flick-kläder hehe. Det med kläder är jag inte orolig för men det är så roligt med gratis-grejer hahaha!

Jag vet inte hur jag ska göra än angående detta med att jag inte får någon lägenhet. De på soc ger ingen hjälp för jag pratade med en kvinna på boendegruppen och hon säger att de bara hjälper folk som i princip bor på gatan (vilket jag inte alls tror på) och jag vill helst inte bo med mormor när jag får barn, men nu undrar jag om jag ska göra om det här hemma till bebisvänligt eller vänta och se... Jag vet att jag stressar men nu känns det stressigt! Snart har halva graviditeten gått och som jag sagt innan så flyger tiden.
Men jag ska på möte med min socialassistent och min framtida handläggare på AIC (arbets- och integrationscenter) och då ska jag be de om hjälp med att ordna praktikplats i ett vårdhem eller hemtjänst i köpenhamn. För då kan jag förutom att lära mig språket också få en lärlingslön som ingår i praktiken. Om jag sen kan få jobb där den sista tiden av min graviditet så kan det hjälpa mig otroligt mycket ekonomiskt. Ja, vi får se vart det leder...

Nu har jag inte mer att skriva om.

Hoppas ni har en underbar dag och att ni är glada och friska!

Love, love & Love!

6 kommentarer:

  1. har du pojkvän eller kontakt med pappan till barnet? och isf varför inte. och varför är ni isf inte tsm nu? lycka till med allt =)

    SvaraRadera
  2. jo men det är ju såå fint hehe..

    Oj vad magen är stor,, är du säker på att det bara va i den veckan?

    SvaraRadera
  3. sandra: haha jaaa =) wiiee äntligen någon som tycker som mig att magen e stor :p jo va bara i den veckan...

    till anonym: vad e d för frågor?

    SvaraRadera
  4. Hej! Fin bild, lite större än jag förväntade mig men du är alltid så smal så det syns lite mer, antar jag. Roligt att du fått bra hjälp på mödravården men trist med lägenhetsfrågan. Men det verkar ju gå framåt med praktikplats och sådant. Hoppas att det löser sig till slut. Gamla kläder till bebisen är ju bara bra. De är mjukare och säkrare om de tvättas först självklart. Har du känt bebisrörelser? Det är ju underbart! Stressa inte, för din och bebisens skull. /Kram, J

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade