fredag 11 september 2009

God morgon (förmiddag)!

Hejsan på er!

Idag vaknade jag av att syrran ringde mig och jag kände sån glädje direkt! Kanske var det för att hennes röst var den första jag hörde eller så är jag bara lycklig just nu haha. Jag sov jättegott iaf, vaknade inte med ont i ryggen som jag så ofta får under natten.

Igår var jag hos Nicole (syster) och vi lagade mat och jag läste lite bok med systerdottern och provade ett par skor som jag ska få i julklapp hahaha. Sen skulle jag vila mig lite och somnade. Såklart! Till min föråning väcktes jag inte efter 10 minuter utan efter ca 1 h, men som vanligt så kan Nicole inte väcka en på ett fint sätt utan är lite brutal (enligt min åsikt haha). Hon säger bara: Natta vakna klockan e 5, så tror jag att hon ger mig nån liten knuff, så sen efter det var jag lite sur... Haha ja, det är supertöntigt att bli sur över något sånt så förlåt Mana! Mana är ett gulligt sätt att säga syrra på på portugisiska och vi har kallat varandra det sen små. Har nog aldrig hört någon vuxen säga det till sitt syskon, men jag e ganska säker på att vi, eller iaf jag kommer göra det för alltid.

Men nu babblar jag bort mig, jag ville säga i detta inlägget att när jag skulle gå hem så skulle Nicole och lillflickan följa mig en bit hem så att pappan skulle få bada i lugn och ro men då är min faster och kusinerna på väg upp för att säga ett sista farväl till dem. Så jag träffade min faster för första gången på länge ch vi kramades och det var så härligt. Mitt hjärta smälte lite hihi. Innan jag och min faster bråkade så var hon en av mina favoritmänniskor i hela världen men vi har bråkat 2 ggr i mitt liv (stora fights) och då har jag blivit så ledsen/arg att jag sagt upp kontakten helt. Sån är jag, eller jag vill säga: sån var jag. För jag tycker att det är ett löjligt beteende. Jag tror det handlar om att jag alltid vill ha rätt. Jag förändras ju hela tiden men jag ser detta beteende hos min farfar också. Han har sagt upp kontakten med oändligt många personer och det är inget som jag ser upp till, men jag älskar hans starka personlighet. Det finns få med principer som han och han böjer ALDRIG på dem. Jag ser upp till honom och har alltid gjort det, fast än att jag mobbat honom sen jag var liten haha. Aww min älskade, söta farfar. Jag behöver skriva ett helt inlägg om honom och min farmor för de är så speciella. Både som personer och som personer i mitt hjärta/liv. Därför ska jag uppkalla mitt barn som dem. Om det blir en flicka kommer hon heta ett-namn och sen Lucinda Carrilho, Lucinda heter min farmor och om det blir en pojke kommer han heta förnamn Armindo Carrilho efter farfar. Med det vill jag både hedra dem och på något sätt förlänga deras liv? Nej inte liv men något... Usch, bara tanken på att de någon gång kommer gå bort gör mig ledsen och får mig att känna mig otroligt maktlös! Om man ändå kunde göra något åt saken...

Nä nu till lite roligare saker.

Idag ska jag köpa present till min syster och sen ska jag tvätta. Haha ja, jätteroligt ju!
På syrrans födelsedag fick hon etthalsband av mig och flickorna fick också vars ett. Sen igår när jag träffade henne (Nicole) så fick hon ett halsband med matchande armband och idag då vi ska fira henne hos hennes vänner T & F så ska hon få en till present och imorgon då hon ska ha sin fest så ska hon också få något, haha ett halsband till! För er som inte vet så gör jag egna smycken och eftersom jag inte har någon koll alls på vem som läser så kan jag inte säga vad det blir för slags halsband men jag kan säga att det blir något roligt som jag berättar om sen.

Jag älskar min syster så himla mycket och det är kul att kunna visa henne min uppskattning och kärlek och jag hoppas att hon förstår att det är det jag försöker göra.

Nä nu ska jag sätta fart och gå ut med hundarna och köpa frukost för det är verkligen dags. Stackars hundarna ber om att få gå ut och det är sällan de gör det, de är inte vanav id att jag bloggar eller sitter så länge vid datorn på morgonen.

Ha nu en riktigt härlig dag och gör det mesta av den, för det ska jag =P

Love, love & Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade