lördag 17 oktober 2009

Nytt i mitt liv

Det har hänt lite saker sen jag bloggade sist...

Mamma har kommit hem från Brasilien =D Wiieee!
Jag har sökt lägenheter UTANFÖR Malmö i ställen som Svalöv och Eslöv och eventuellt kommer jag att söka i Småland också hahaha. SÅ desperat är jag! Det var soc som sa till mig att jag måste söka överallt och först tyckte jag att det lät idiotiskt att man skulle behöva flytta till Småland för att hitta en lägenhet men nu tycker jag att det skulle kunna vara en möjlighet för en massa nytt och spännande. De ska skicka brev till mig med lediga lägenheter och i Småland hade de ett ställe där man fick de 3 första månaderna hyresfritt. Och hur bra är inte det?! Om jag flyttar så långt bort så ska jag fortsätta att söka lägenhet i Malmö med omnejd men i vilket fall som helst så är jag glad nu. Det finns ljus och hopp! Och chansen att få en lägenhet med uteplats är förmodligen gigantiskt mycket större långt ifrån Malmö och det är en dröm jag har så att mina hundar kan få det bättre...

Sen några dagar tillbaka har jag varit jättesugen på att måla. För den som inte vet så älskar jag att måla tavlor men har just nu inga canvas att måla på så jag får gå ut och köpa och denna gången vill jag måla på en jättestor duk! =D
Jag funderar på olika sätt att tjäna lite extrapengar under mammaledigheten och då ska jag nog sälja lite tavlor och halsband. Jag har varit så mesig med att sälja mina saker. Jag har en massa halsband, fast färre än innan för jag har gett bort en hel del, men jag har inte sålt en enda. Det är svårt att sätta pris på saker man gjort själv. Jag vill inte sälja dem billigt för de är dyrbara för mig.

Sen har det varit en dröm sen jag var liten att renovera gamla möbler. Jag har målat om vissa möbler som jag tyckt blev jättefina men jag skulle vilja ta det till en annan nivå. Ta stolar och annat som slängs och måla och pyssla om dem till fina och häftiga möbler och sen sälja eller behålla hahaha. Det roligaste jobbet jag haft var när jag jobbadei en antikaffär. Jag älskade att gå omkring och bara titta på sakerna, där fanns både möbler och massa loppis- och marknadsfynd och det är något sådant jag skulle vilja syssla med i framtiden, Kanske haha. Jag har aldrig kunnat bestämma mig helt för vad jag vill, men jag vet lite mer nu. Jag måste tycka att det är härligt, snyggt och kunna drömma mig bort i det. Men ändå vill jag att det ska kännas viktigt och det är där det blir svårt. Möbler, inredning, design, artisteri är härligt och snyggt, men hur viktigt är det? Till en viss del är det viktigt för det hör ihop med känslor och välmående men det är inte nödvändigt eller livsviktigt. Men även om det jag skulle livnära mig på inte är världens viktigaste jobb så kan man göra bra och viktiga saker med pengarna.
Ja, jag vet inte exakt vad jag vill eller kommer syssla med, men jag tror att omväxling är viktigt för mig... Vilket jag egentligen ser som något negativtför då blir man ju ganska bra på allt men inte jättebra på något, fast så känns det som om jag alltid varit och jag är ju nöjd med hur jag är, så det bör väl funka haha.

JAG ÄR FÖRVIRRAD haha
Det känns som förvirrad är bra, det är spännande! Det är som när man klämde på julklapparna och var förvirrad men nyfiken och glad. Fast man inte visste vad som väntade en så visste man att det var något bra, det var ju julklappar!

Nä, nu slutar jag skriva så ni inte tröttar ut ögonen alldeles för mycket!

Pussar på er (K)

Love, love & MASSIVE LOVE!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade