torsdag 22 oktober 2009

Flyttar till Småland?

Hejsan alla glada!

Nu har jag sökt lägenheter i Småland och även pratat med hon som hyr ut lägenheterna. Allt som behövs är ett intyg från socialen i den nya kommunen som säger att de betalar hyran i fortsättningen och sen tror jag att det är klappat och klart! Jag frågade om allt var okej och hon sa att det enda som krävs det är att socialen ringer dem, för att de har nära kontakt med varandra eftersom kommunen är så liten så behövs bara ett litet telefonsamtal. Väldigt annorlunda från Malmö... Så på måndag ska jag ringa en tjej på socialen i den andra kommunen och kolla vad som behövs göras. Jag är beredd att flytta omedelbart och fast än att det pirrar i magen så är det ett härligt kittlande! Jag är nyfiken på hur mitt liv kan komma att se ut med en massa nytt och det är så spännande =D
Jag bryr mig inte om att jag kommer vara långt ifrån nära och kära i och med att jag kommer att ha min dotter och mina hundar. Jag kommer ändå att hälsa på folket i Malmö och den som vill är alltid välkommen till mig! Sen vet man inte om det verkligen blir till Småland som jag flyttar eller om det blir närmare, oavsett vart så blir det roligt!

Angående graviditeten så har det inte hänt så mycket, förutom att jag börjar bli rädd för en massa som jag inte varit innan. Jag är rädd att gå ute själv på natten när jag inte har hundarna för jag tror att någon kan komma fram och knivhugga mig och skada mitt barn. Jag är rädd för att få missfall, jag är rädd att någonting kan gå snett. Jag är så rädd om henne! Jag vill att hon ska må suveränt och när hon är i min mage så känner jag mig maklös. Jag kan inte se med egna ögon om allt är okej och det är läskigt! Jag längtar tills hon föds och jag får mer kontroll över situationen. Jag är till och med rädd för vad som kan hända när hon är född. Dessa tankar kommer och går, fast än att allt oftast känns lugnt så är tankarna läskiga...
Är detta normalt?

Jag ska köpa en begagnad barnvagn nu i dagarna av en tjej jag känner. Det är inte alls som jag tänkt mig, det är inte den snyggaste men jag vet att det är en rejäl vagn som är säker att köra och den är så billig att jag bara mååååste köpa den. Senare om jag vill ångra mig så blir det inga problem.

Nä nu ska jag göra annat!

Love, love & LOTS OF LOVE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade