lördag 9 augusti 2008

Nya Jag

Jag känner mig som en ny jag! Utan att känna mig tvingad till att definera skillnaden. Jag är nöjd, glad. Jag tycker framtiden är spännande och att allt som varit haft sin mening. Jag har hittat tillbaka till tacksamhet. Jag vill lära känna Gud bättre. Jag saknar Gud? Kan man säga så? Nej, förmodligen inte. Jag saknar att känna Guds närvaro. Så säger jag det. Jag känner den nu igen men jag ska utveckla förhållandet. Jag mediterar igen. Jag ska läsa Nya Testamentet och fortsätta med mitt skrivande. När jag skriver lär jag mig så mycket om mig själv. Jag utvecklar mina drömmar med detaljer och ger de nytt liv. Jag har nya drömmar, som denna gången, ska kallas mål! Jag har mål som jag ska uppnå.
Det som jag är helt klar med att formulera i bilder och ord i min hjärna är mitt företag. Jag ska öppna ett massageföretag. Jag ska erbjuda fot- och ansiktsmassage i hemmet. Träffa nya människor, vara en som tjänar andra och älska det. Jo, jag ska ta betalt men det är inte fel. I utbyte mot deras pengar ska de få en massage med god, välönskande energi och jag ska dela med mig av min gjädje och kunskap till de som vill ha den. För att utvecklas spirituellt måste jag dela med mig av min kunskap utan att vilja ha något i utbyte. Mot massagen kan jag däremot ta betalt eftersom jag har andra drömmar som kostar pengar. Jag ska inte låtsas, jag älskar pengar. Jag har alltid kännt en saknad utav det och jag vet att jag förtjänar det. Jag behöver däremot lära mig att hantera det. Att ha en inkomst är inte detsamma som att ha växande tillgångar. Jag vill ha växande tillgångar och jag vill lära mig mer om hur pengar fungerar.

Ett annat mål jag har nu på kort sikt är att göra mig av med alla mina belastningar i form att materiella ting från mitt liv. Jag har lådor med skräp. Det känns lite att kalla det för skräp, alla kära barndomsminnen. Men eftersom jag inte ger det något större värde vanligtvis så kan det inte kallas för annat än skräp. Ingen tar någon nytta av det. Jag älskar att ge bort saker och ångrar mig inte. Så varför har jag inte gjort detta tidigare? Jo, jag har försökt hålla mig fast vid en viss tid i mitt liv, velat vara som då. Glad, nöjd, stark.

Personlig förändring sker i dig. Jag förändras därför inifrån. Jag ska inte rymma ifrån mina problem utan älska dem och finna en plats åt dem i mitt liv och i mitt hjärta. Se dem på ett annat sätt, med en barns syn. Jag vill leka genom livet, det har alltid varit min intention. Hur annars skulle man ta sig fram? Lekande lätt sker lekande lätt!

Jag längtar till min meditation senare idag. Jag har inte längtat till meditation såhär mycket på månader! För att sessionen ska bli så lyckad som möjligt måste jag göra mig av med överflödig energi. Syftet med min meditation är att öppna mig för nytt och utvecklas spirituellt, vad det nu innebär så är jag öppen för allt. Jag vill fortsätta känna mig som en ny människa varje dag som är mer glad över livet och som har en stark intuintion. Jag vill arbeta mot att vara en stark kvinna som klarar av allt i livet Lekande Lätt! Jag vill känna mig fri till att göra det som behagar mig. Jag har så stark längtan till detta att jag inte kommer släppa intentionen förrän manifestationen kommit. Jag ska erbjuda mina tjänster varje dag och be Gud om hjälp. Jag ska be Gud att visa mig vägen till meningen med mitt liv. Jag ber att Gud ska visa mig på sådana sätt att jag vet att det måste vara Han. Jag ber Gud att hjälpa mig att öppna ögonen för allt som talar till mig. Jag ber Gud att visa mig vägen. Jag tackar gud för livet jag har idag och för livet jag har levt. Jag tackar Gud för alla de underbara ting han har visat mig. Ting är inte det rätta ordet, men det får duga tills jag hittar något mer passande. Jag tackar Gud för att han låtit mig bli den jag är idag och att han låter mig njuta av allt som finns.

Tack Gud för all din oändliga kärlek och din tro på mig. Tack för att jag får vara en del av dig och vara medveten om dig. Tack för att jag aldrig kan vara ensam eller känna mig ensam. Tack för att du visade mig mitt ego. Tack för alla dina generösa gåvor. Tack för att du finns, är, har, ger. Tack för liv!

Mitt Nya Jag är en människa som alla andra. Jag är inte som någon annan och inte annorlunda heller. Jag är en av er och en av Honom. Allt är samma ändå. Jag är en ny Nataly idag och henne är jag tacksam för och välkomnar i mitt liv med glädje och firande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto
Malmö, Skåne, Sweden
Med denna bloggen vill jag hålla min inspiration på hög nivå och inspirera andra!

Min blogglista

Bloggintresserade